Dr. Tania Arcimovich

Portraitfoto von Tania Arcimovich

Wissenschaftliche Mitarbeiterin im Projekt “Protecting Academia at Risk - Towards a New Policy Agenda for a Thriving Culture of Higher Education in Europe”

 

Kontakt

tania.arcimovich@gmail.com

linkedin.com/in/tania-arcimovich-304044300

Zur Person

Tania Arcimovich forscht in den Bereichen Kulturwissenschaft, feministischer Theorie und Kunstgeschichte. Sie erwarb ihren Master in Soziologie (Kulturwissenschaften) an der Europäischen Humanistischen Universität (Vilnius) und verteidigte ihre Dissertation am Internationalen Zentrum für Kulturforschung (Justus-Liebig-Universität Gießen). In den Jahren 2017-2018 nahm sie am interdisziplinären Forschungsprojekt "Transformation of Emotional Culture and Dissemination of the Depression Discourse in the Post-Soviet Societies“ (EHU, Vilnius) teil. Von 2018 bis 2021 arbeitete sie am internationalen Forschungsprojekt „Reclaimed Avant-garde. Central and Eastern Europe“ mit (Dariusz Kosiński, Hrsg. A Lexicon of the Central-Eastern European Interwar Theatre Avant-garde). Sie ist Autorin des Buches Belarusian Experimental Theatre in the Thaw period. Between Modernism and Avant-garde (auf Russisch, Vilnius: EHU 2020).

Publikationen

2024. “Vitebsk as a ‘Third Space’ of Belarusian Avant-garde”, in Dariusz Kosiński (ed.). A Lexicon of the Central-Eastern European Interwar Theatre Avant-garde. The Zbigniew Raszewski Theatre Institute in Warsaw; Performance Research Books, pp. 153-162.

2023. “Trajectories of Displacement: (Non)Written and Erased Biographies”. Topos, Journal of Philosophie and Cultural Studies, no2 (2023): 165-184.

2023. “Belarus”, in Aneta Mancewicz, Ralf Remshardt (eds.). Routledge Companion to Contemporary European Theatre and Performance. Taylor & Francis, pp. 25-30.

2021. “‘People Are Missing.’ And What Can Performance Do?”, KULT_online, no. 63.

2020. Belarusskij eksperimentalnyj teatr v period ottepeli. Mezhdu modernizmom i avangardom [Belarusian Experimental Theatre in the Thaw period. Between Modernism and Avant-garde]. Vilnius: European Humanities University.

2020. “The Transformation of the Language of New Drama in Belarus as a Reflection of a New Model of Identity”, in J.A.E. Curtis (ed.), New Drama in Russian. Performance, Politics and Protest in Russia, Ukraine and Belarus. Bloomsbury Academic.