- Johannes, C. & Daunicht, T.-M. (2021, 23.08. – 27.08.): Perspective differences in the measurement of teaching quality – a matter of item reference? Paperpräsentation zur 19. Biennial EARLI Conference (European Association for Research on Learning and Instruction), Göteborg (online), Schweden.
- Johannes, C., Fendler, J., & Seidel, T. (2013). Teachers’ perception of the learning environment and their knowledge base in a training program for novice university teachers. International Journal of Academic Development, 18(2), 152-165. https://doi.org/10.1080/1360144X.2012.681785
- Johannes, C., & Haase, A. (2022). The impact of feedback mode on learning gain and self-efficacy: A quasi-experimental study. Active Learning in Higher Education. https://doi.org/10.1177/14697874221131970
- Johannes, C., & Seidel, T. (2012). Professionalisierung von Hochschullehrenden: Lehrbezogene Vorstellungen, Wissensanwendung und Identitätsentwicklung in einem videobasierten Qualifikationsprogramm. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 15(2), 233–251. https://doi.org/10.1007/s11618-012-0273-0
Eine komplette Übersicht der Publikationen finden Sie hier.